“Het tekort aan parkeerplaatsen vroeg om een nieuw mobiliteitsbeleid”

De Royal Terberg Group ontwikkelt, produceert en modificeert speciale transportvoertuigen en beladingssystemen voor professional en intensief gebruik. Voor deze producten verzorgen zij direct of via hun servicenetwerk een breed pakket aan aanvullende diensten, zoals: onderhoud, onderdelen, reparaties, revisie, verhuur en telematica. Daarnaast biedt Terberg leaseproducten in NL en België aan.

Royal Terberg Group

Terberg heeft als familiebedrijf 153 jaar ervaring in de automotive branche. Jaarlijks worden voor meer dan 130 landen ruim 1500 voertuigen geproduceerd. Ze zijn dan ook met recht trots op hun ondernemersgeest en innovatieve betrouwbare producten voor de gespecialiseerde markten. Terberg Benschop heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. Dit komt onder andere door de groei van online winkelen. Wat weer zorgt voor meer distributiecentra. Door deze groei is de productiecapaciteit vergroot en daar heb je mensen voor nodig. Het bedrijf telt inmiddels 400 medewerkers. Deze groei heeft er voor gezorgd – ondanks de al grote parkeerruimte op het terrein – dat er toch tekort is aan parkeerplaatsen. Dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee, zoals de toegenomen parkeerdruk in het dorp. Terberg vertelt dat zij als bedrijf onlosmakelijk verbonden zijn met het dorp.

Als goede buur vinden we het belangrijk onze verantwoordelijkheid te nemen. Daarom hebben we Goedopweg gevraagd om een mobiliteitsscan uit te voeren. Deze scan biedt een mooi vertrekpunt om te kijken wat de mogelijke oplossingen zijn. Om zowel de verkeersdruk, als de parkeerdruk te verminderen.

Gert-Jan van Hilten, marketing manager bij Terberg Benschop

Terberg Benschop

Vier maatregelen

Samen met Goedopweg is Terberg Benschop tot de volgende vier maatregelen gekomen:

  • Een fietsplan. Dat bestaat uit een elektrisch fietsplan, poolfietsen en een persoonlijk budget om een eigen fiets aan te schaffen. Meer fietsen, minder auto’s.
  • Thuiswerkbeleid. Thuiswerken waar kan. In dit beleid wordt verzocht twee van de vijf dagen thuis te werken. Dat scheelt een hoop auto’s en is een stuk duurzamer.
  • Meer parkeerplekken bij te bouwen op het terrein, waar mogelijk.
  • Betere begeleiding naar en op het terrein. Door de wagens naar de juiste ingang te begeleiden scheelt dit veel opstopping in het dorp.

Ook nieuwsgierig hoe zo’n mobiliteitsscan in zijn werk gaat? Lees dan snel verder!

Mobiliteitsscan

Wanneer je je als bedrijf aanmeldt voor de scan, lever je informatie aan over jouw organisatie. Goedopweg gaat aan slag en binnen twee weken vindt er een interactieve mobiliteitsscan plaats. Je kunt in real-time verschillende scenario’s berekenen en kiezen welke maatregelen het beste passen.

In de scan analyseert Goedopweg de huidige manier van woon-werk verkeer van de medewerkers en berekenen we waar de kansen liggen om slimmer, duurzamer, goedkoper en gezonder te reizen. Na de scan bespreek je samen met de adviseur het advies en de ondersteuning die past bij jullie beleid en hoe je het beste de nieuwe maatregelen kunt inzetten.

Voor ieder bedrijf kan de prioriteit van een nieuw mobiliteitsbeleid anders liggen, afhankelijk van de doelstellingen van je bedrijf. Zo kan het bijvoorbeeld bijdragen aan CO2 doelstellingen, modern werkgeverschap, kostenbesparing en nog veel meer.

Meer info?

Wil je zelf aan de slag met het verduurzamen van je mobiliteitsbeleid en weten hoe je dat het beste kunt doen? Wij helpen je kosteloos bij de mobiliteitsscan en het maken van een duurzaam mobiliteitsbeleid!